Sunday, July 01, 2007
إنت عميت إزاي؟

من فيلم الكيت كات



رمضان : ألا إنت يا شيخ حسنى ماحكيتلناش ، إنت عميت إزاي؟


حسني : أنا أعمى يا غبي؟ دا أنا أشوف أحسن منك في النور و في الضلمة كمان! ... يا سلااااام ، دا إنت راجل عجيب يا رمضان


رمضان : إنت تشوف في الضلمة بس ، سيبك بقى من الهلفطة بتاعتك دي و قللي ، إنت عميت إزاي؟


حسني : ...... كان يجيي عندي عشر سنين ، و كنا ساكنين في البيت ده ، قبل ما مرات ابويا الله يرحمها تطردنا من الشقة ، فاكره اليوم ده كويس ، صحيت من النوم قبل الفجرية ، كنا في بؤونه ، تقولش الشيطان صحاني؟ ، لقيت نفسي ماشي ناحية البحر ، كنت سخن ، سخن أوي .... سخن أوي ، نار كانت طالعه من جوايا ، و ترمسه طالعه في صدري واجعاني ، قعدت على الشط ، الهوا كان واقف زي ما يكون غضب ربنا حل على الدنيا ، غفلت ، يعني .. عيني راحت في النوم ، ما دريتشي دقيقة كانت و لا ساعة لغاية ما صحيت ، برضو الشيطان صحاني ، لقيت قدامي أحلى منظر شفته في حياتي كلها ، تفتكروا شفت ايه؟


أحدهم : القمر؟


حسني :لاااا القمر ده أنا شفته كتير قبل كده يا روح امك


قلوظ : الفجر؟


حسني : الشيطان مابيطلعش في الفجر يا معلم قلوظ


أحدهم : جنيه؟


حسني : يا ريت ! ، شفت إنسية ، بنت...مش عارف ، يمكن وليه!! ، بتقلع هدومها و بتطرطش ميه على روحها ، و بنتزل البحر ، قلبي اتخطف!


أحدهم : و ماعرفتش كانت مين؟


حسني : لا عرفت طبعا!


أحدهم : مين؟


حسني: أمك ! .... بحلقت ، بحلقت ، كانت غلطتي إني بحلقت


رمضان : و بعدييين؟


حسني : و لا قبلين ، قعدت متاخد زي المسحور ، لغاية ما طلعت ، و بس!


رمضان : و بس ايه؟ و بعدييين؟


حسني : بعد إسبوع ، عشر تيام .... راح النور


رمضان : عميت؟


حسني : راح النور يا حمار ، مش عميت! ، خللي عند أهلك نظر

posted by ربيع @ 7/01/2007 05:04:00 PM  
1 Comments:
  • At 1:21 PM, Blogger جوستيـن said…

    الكيت كات لوحده أفضل 5 افلام مصريه

    رنبا يخلي داود

     
Post a Comment
<< Home
 
 
عن شخصي المتعالي
مدونات
روابط
كتب
أخبار
Free Blogger Templates
© SprinG
eXTReMe Tracker